top of page

Spanac cu orez

Spanacul cu orez sau Spanakorizo, aromat cu zeama de lamaie si marar, cred ca va va cucerii de la prima incercare.


Spanac cu orez si lamaie saraca in calorii dar foarte bogata in fier si vitamine
Spanac cu orez si lamaie

Spanacul are origini persane, iar in Europa s-a raspandit in secolul al XII- lea. Consumul de spanac creste vitalitatea, combate oboseala si imbunatateste calitatea sangelui.



Aceasta reteta de spanac cu orez va aduce un aport semnificativ de vitamine necesare organismului! Spanacul fiind o sursa excelenta de vitamina K, vitamina A, Vitamina C, Vitamina B , acid folic dar si magneziu, fier si mangan. Beneficiile consumului de spanac ar fi nenumarate, printre care si imbunatateste vederea, echilibreaza tensiunea arteriala, accelereaza metabolismul are efecte benefice pentru par si piele.

In combinatie cu lamaie, pe langa faptul ca lamaie da un gust deosebit, ajuta si la asimilarea unei cantitati mai mari de fier in organism.

Mod de preparare:



  1. Curatam, spalam si taiem spanacul, dupa care il lasam sa se scurga de apa. Recomand spalarea spanacului in solutie de apa cu putin otet. Mai ales daca acesta este cumparat si nu stim cu ce soluti a fost tratat.

  2. Incalzim o cratita la foc mediu, curatam si taiem ceapa marunt!

  3. Adaugam ulei in cratita si punem ceapa la calit, pentru 1-2 minute!

  4. Adaugam spanacul taiat si amestecam pana ce scade in volum dupa care adaugam coaja de lamaie, patrunjelul, mararul si apa rece.

  5. Lasam la foc potrivit, iar cand da in clocot adaugam orezul (bine spalat), zeama de lamaie si condimentam.

  6. Lasam sa fiarba pana ce orezul este fiert, aproximativ 20 de minute si sevim!


Pofta buna!



Sfaturi practice

*Pentru un plus de savoare se poate servi cu branza feta, oua prajite, sau oua posate!

*Puteti prepara aceasta mancare si cu sos de rosii, renuntand la lamaie. Adaugati sucul de rosii impreuna cu apa.

*Aceasta mancare face parte din categoria uleioase (ladera), de aceea contine o cantitate generoasa de ulei de masline. Recomand sa adaugati mai putin ulei de masline la inceput in tigaie si sa adaugati 1-2 linguri atunci cand serviti mancarea. Uleiul de masline are un efect benefic asupra organismului.

* Aceasta reteta de spanac cu orez este saraca in calorii si indicata pentru cei aflati la regim.

*Se poate prepara chiar si cu urzici sau stevie.




bottom of page