top of page

Salata de cartofi

Salata de cartofi (patatosalata), este foarte satioasa si gustoasa. Poate fi servita ca si fel principal sau alaturi de peste la gratar, pui sau porc.

Salata de cartofi ideala pentru orice moment al zilei, bogata in vitamine si foarte satioasa
Salata de cartofi cu cherry, ridichi si capere

Salatele sunt o sursa importanta de vitamine si minerale necesare organismului.

Cartoful contine fier, calciu, fosfor, magneziu si zinc si vitamine precum vitamina C si vitamina B6. Mugurii de capere sunt o sursa de vitamina C, vitamina A, B3 si B2, dar si minerale precum calciu, fier, potasiu. Lamaia este o sursa principala de vitamina C. Uleiul de masline extra virgin este cel mai sanatos si este extras prin presare la rece si are un continut ridicat de antioxidanti...



Pentru astazi mi-am propus sa va prezint o salata cu cartofi de post, pe care o puteti prepara in foarte multe combinatii. Este o salata gustoasa, satioasa si economica, care cu siguranta va fi pe placul tuturor.

Mie imi place foarte mult salata de cartofi, si mai ales in perioada de iarna este una dintre favoritele noastre. Fie ca fel principal pentru cina sau ca si garnitura. Se potriveste cu aproape orice si poate fi pregatita in diverse combinatii. La sfarsitul retetei am lasat cateva idei extra.


Mod de preparare:



  1. Spalam cartofii cu un burete si ii fierbem cu coaja pentru 20-25 minute (sau pana ce sunt fierti-depinde de marimea acestora), avand grija sa fie mereu acoperiti cu apa. Se verifica daca sunt gata infingand usor o furculita sau un cutit in cel mai mare cartof, daca se infinge usor inseamna ca sunt fierti.

  2. Curatam ceapa si o taiem marunt.

  3. Odata fierti cartofii ii scurgem de apa si adaugam apa rece de la robinet.

  4. Curatam cartofii cat sunt inca calzi pentru ca, coaja se v-a desprinde mult mai usor. Daca cartofii sunt inca fierbinti, ii lasam sa se raceasca putin (pentru a nu se sfarma), iar apoi ii taiem cubulete.

  5. Spalam rosiile cherry sub un jet de apa (eu adaug putin otet atunci cand spal fructele si legumele proaspete) si le taiem in jumatat.

  6. Ridichia o spalam foarte bine cu un burete si putin otet si taiem in fasii subtiri.

  7. Intr-un bol amestecam toate ingredientele si servim.

Pofta buna!


Sfaturi practice:

*Daca nu aveti muguri de capere puteti adauga castraveti murati!

*Daca va plac ardeii copti merg excelent in aceasta salata!

*Pentru cei ce nu postiti puteti adauga oua fierte sau branza feta! *Se poate adauga mustar sau maioneza. In cazul in care adaugati maioneza, renuntati la ulei!

*Daca nu va place maioneza, se poate adauga iaurt grecesc cremos!




bottom of page